Taifun

Service Fulfillment and Billing Suite

Taifun Screenshot

Taifun is an integrated software solution for efficient service fulfillment, service billing and customer care. Taifun's modular structure means that it can be tailored precisely to the requirements of a wide range of different operators and business models. Moreover, Taifun's open and flexible architecture makes it suitable for use by operators of different sizes and technological environments.

Taifun also guarantees a high level of transparency throughout the service lifecycle. Self-service and self-administration components can be integrated as options.

Product Information: Taifun Customer Care, Service Management, Provisioning & Billing
SOA and SID: Benefit for the telecommunication industry

References (German)

Swisscom Corporate Business
cablecom GmbH
mobilezone com
M-net
Deutsche Telefon Standard AG
Wasserwerke Zug AG

Media and News (German)

ASUT-Bulletin vom 7. Juli 2012: Die fortschreitende Industrialisierung der Telekommunikationsbranche
Netzwoche vom 6. Juni 2012: Konfigurieren statt codieren: Industrialisierung der Telekommunikationsbranche
Medienmitteilung vom 12. Januar 2011: Taifun ist Teil des Erfolgs von cablecom business
VATM-Jahrbuch 2011: Optimierung der BSS Wertschöpfungskette als kritischer Erfolgsfaktor
Swiss IT Magazine, April 2010: Auf dem Weg in die Cloud

Memberships

asut Schweizerischer Verband der Telekommunikation
Verband der Anbieter von Telekommunikations- und Mehrwertdiensten
tmforum